onsdag 27 december 2017

Julhelgen

Barnen kom till klockan 12.00.
I år skulle vi sitta i vardagsrummet.
Jag kokade gröten i min nyinköpta Croc pot.
Det serverades gröt och skinkmacka till lunch.
Efter det var det paketleken och fika och så skulle en iväg och vara tomte.
Så var det dags för mig att förbereda maten, var lite grann att göra.
Men klockan 19.00 kunde vi äta.
Så vara alla "barnen" spända på pakten så efter mat och disk blev det julklappsutdelning. 
Jag fick två spel och Peter Swansons deckare,
Bestick
Fina böcker som jag önskat mig.
Barnen stannade kvar till juldagen och då blev det en hel del spel.
På annandagen var det dags för julbord hos väninnan.
Danskt julbord där man serverar maten i omgånger, ganska smart faktiskt.
Jansson, grönkål, prinskorv och skinka.

2 kommentarer :